У Telegram з'явилися боти, які "торгують" особистими даними українців: їх могли викрасти у банку

Економіка

У месенджері Telegram виявили два чатботи, де за номером телефону за гроші можна придбати персональні дані українців, зокрема, паспорт, прописку користувача та індивідуальний податковий номер. Загалом діяло два таких боти. Один з них вже видалений, інший – продовжує працювати.

Про це повідомляє видання AIN.UA.

Як працюють боти

У першому боті за певну “розцінку” за телефонним номером можна було отримати прізвище, ім’я та по батькові людини, дату народження, серію і номер паспорта, прописку та ІПН. Коштувало це: 10 запитів – $50, 50 запитів – $100, 200 запитів – $200.

Наразі цей аккаунт перестав працювати – його видалено. Другий бот ще працює. Водночас, за подібною схемою і також за гроші.

*Зазначимо, що назви Telegram-ботів свідомо не вказані задля безпеки.

Звідки у них інформація і що кажуть в “Приватбанку”

Користувачі у мережі припускають, наймовірніше, йдеться про викрадену базу “Приватбанку”. Тим часом, у пресслужбі самого банку, як пише “Мінфін”, цю інформацію спростували. Однак, у банку підтвердили існування цього бота і вже щодо цього заявили до поліції. Представники банку, переконують, що їм невідомі джерела даних у кіберзлочинців, оскільки установа зберігає конфіденційність своїх клієнтів. Звідки шахраї взяли контакти українців, має з'ясувати розслідування. 

“Особисті дані клієнтів в банку охороняються краще, аніж гроші. Принаймні ми можемо стверджувати про період після націоналізації банку. Доступ ззовні до бази даних банку отримати неможливо. Жодним чином. Зовсім. Скопіювати і вкрасти не можна. Технічно неможливо. У нас, і ні у кого іншого, окрім невідомих експертів, немає точно інформації про походження цієї бази, міфічної “бази даних Привату”, про яку говорять вже років п'ять і яка періодично спливає і одразу зникає” – заявили в пресслужбі “Приватбанку”.

Крім того, у банку кажуть, що один з ботів вони виявили 23 квітня. Як стверджують представники фінустанови, вони регулярно фіксують шахрайські ресурси, але останнім часом найпопулярнішим різновидом шахрайства стали – чатботи.

Слід зауважити, що саме 23 квітня у роботі сервісу “Приват24” вдень стався масштабний збій. Користувачі скаржилися, що не можуть здійснити й отримати платежі, ані зі смартфона, ані з портативного комп'ютера. Тоді у банку обіцяли залагодити проблему за пів години, але це затягнулося до вечора. У службі підтримки клієнтів повідомили, що у них відбувалися регламентні роботи з оновлення системи безпеки.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *